П'ят, 29 Бер 2024, 10:19

RSS
Роздуми за філіжанкою кави
Головна » 2010 » Січень » 14 » Критика 2. Яку критику слухати і сприймати, а яку критику не сприймати і викидати?
Критика 2. Яку критику слухати і сприймати, а яку критику не сприймати і викидати?
19:05

кава для критика  Критика 2. Яку критику слухати і сприймати, а яку критику не сприймати і викидати?

Критика є конструктивна та неконструктивна.
Конструктивну варто послухати, за неї, навіть, варто заплатити.

Як відрізнити конструктивну від неконструктивної критики?

Як правило, відрізнити можна вже з першої секунди читання критичної  статті чи спілкування з критиканом. Є зовнішні ознаки.

Конструктивна критика має сенс та зміст і спирається на чималий досвід критикуючої людини саме в предметі критики (не життєвого досвіду!).
Конструктивна критика не зла, не істерична, не чіпляється до дрібниць, не пихата. Вона дивиться прямо в коріння справи і виявляє проблему.
Ніколи не зосереджується на дрібницях, по типу друкарських помилок чи неправильної картинки.

Така критика, як правило, не лізе в очі, не виказується публічно, а, скоріш за все, ще і платними, тому, що критикує експерт саме у тій справі, куди націлена критика. Експерт не має комплексів, тому не дратівливий.

Якщо критика "лізе в очі" , та ще й істерично і з натиском, зі злобою, то скоріш за все - це не критика, а лайка.
Це перша ознака неконструктивної критики. Якщо придивитися детальніше до самого змісту критики, видно, що вона не глибока (бо сам критикан не володіє предметом критики), зосереджена на несуттєвих дрібницях, що не впливають на суть, але видні лише на поверхні.

Як не реагувати на неконструктивну критику?

Тут треба потренуватися не пускати в хід емоції. треба зосередитися на причині, що спонукала критикана пустити в хід свою критику.

Якщо набратися терпіння та вислухати до кінця (взагалі не раджу слухати), то видно, що в людині говорить виключно її власне внутрішнє незадоволення. То чи варто реагувати на це?

Щоб припинити реагувати на таку неконструктивну критику - варто пам'ятати одне:
Внутрішня некомфортність та невдоволеність людини виникає при усвідомленні того, що треба щось змінювати.

І змінити таке навдоволене положення можна в два способи.

1. Підняти свою планку, прийняти рішення, важко попрацювати над собою та дійсно зробити так, щоб досягти мети та стати чимось вищим, ніж є.

2. Розкритикувати когось чи декількох "когось". Причому так розкрииткувати (бажано), щоб вони зникли з поля зору.

Другий спосіб легше, тому його вибирають більше людей.
Чого дивуватися, що критиків все більше?

То ж яку критику сприймати?

У того ж Дена Кеннеді є проста математична формула:
 Візьміть розмір критики від певного критика та помножте на кількість результатів, досягнутих у такій, або спорідненій справі чи проекті. Якщо кількість результатів дорівнює нулю - то скільки б критики не було - відповідь буде НУЛЬ.
А на нуль не реагують.

Право критикувати треба заробити!

Спочатку добийся результату у себе. Добийся результату, кращого за того, кого замислив покритикувати, тоді проаналізуй, що у тебе працює краще. Тоді покритикуй.

Дивно, що за таких умов вже ніхто ні кого критикувати нехоче.

То якщо людина кидається із некомпетентною, неконструктивною критикою - реагувати треба в руслі Дена Кеннеді. Критика є - добре. Значить все добре.

Скористайтеся моєю шкалою у попередньому пості
Про критиканів читайте тут

Категорія: Особистісний рост. Тайм менеджмент педагога | Переглядів: 1466 | Додав: olena-eln | Рейтинг: 4.0/1 |
Всього коментарів: 5
5 ДОМ  
0
Треба взяти за правило: ніколи не приносити себе в жертву, ніколи не поступатися своїми особистими інтересами, перевагами, захопленнями, тобто своїм життям в угоду чиїмсь інтересам

4 Богдан  
0
Очевидно Вас багато критиковали
А як зараз?

3 Ольга  
0
Для @KIMMI:
В гуле есть переводчик: www.translate.google.com
введите адрес страницы и он вам все переведет. Статья стоящая!

2 @KIMMI  
0
мля, как же у нас языки отличаются: прочитал первые два абзаца и бросил ((

1 Ольга  
0
Спасибо за вторую часть "критики" Это действительно успокаивает! Попробую отключить эмоции

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Розділи щоденника
Освіта [22]
Роздуми на тему сучасної освіти
Моя колекція кавярень [9]
Фоторепортажі з кавярень, де я буваю
Новини [23]
Роздуми на тему новин
Особистісний рост. Тайм менеджмент педагога [32]
Статті на тему освіти, роботи, бізнесу, викладання, навчання, на всі теми
Читальня [5]
Тут описую прочитані книги. Рекомендую ці книги всім охочим. Книги додаються.
Життя блогу [3]
Програми складання шкільного розкладу [1]
Група FM - матеріали та заходи [3]
Інформатизація освіти [37]
Питання впровадження та реальні проблеми і їхні рішення, герої та переможці
Форма входу
Вітаю Вас Гість!


Календар
«  Січень 2010  »
ПонВівтСерЧетП'ятСубНед
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту
Лічильники

Ю.Блоги 



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Єльникова Олена © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz