26 Жовт 2009 Проактивні та реактивні-2 у нашому виявленні
07:01
Як відрізнити проактивного та реактивного керівника навчального закладу?
Щомісяця спілкуюся з 25-100
керівниками навчальних закладів, в різних областях України, оскільки
викладаю саме цій категорії освітян. Отже, проактивного керівника від
реактивного відрізнити дуже просто. Все випливає з визначення проактивності та реактивності. І для цього здебільшого мені не треба проводити якісь додаткові дослідження. Мені достатньо у виступі зачепити всього два питання:
1. Необхідності пошуку спонсорів для фінансування проектів навчального закладу і хто повинен їх шукати. 2. Хто повинен відповідати за те, що в школі немає (або недостатньо) комп'ютерів.
По реакції кервників стає зрозумілим: проактивна чи реактивна позиція в нього.
Реактивна позиція:
Якщо керівник на перше питання відразу питає: "Якби у мене спонсори в черзі стояли або на кожному кроці стояли - я б їх знайшов". Або: "Ніхто сьогодні школу не спонсорує і не хоче. Хіба батько якогось примусити...". І ще: "От раніше гарно було: були шефи - підприємства, які були зобов'язані допомогти школі. Гарна система була."
Цікаво, що вони ж на запитання: "У скількох спонсорів власне Ви були на прийомі з цими питаннями і Вам відмовили?" , відповідають, що не ходили до жодного.
Отже, підсвідоме бажання примусити когось, щоб робив те, що нам потрібне, замість того, щоб хоча б спробувати зробити це самому. Приголомшливий егоїзм!
Проактивна позиція:
На перше питання відразу киває та переважно мовчить. При звертанні до нього завжди розповідає, що він давно не сподівається ні на кого та вишукує способи сам. В таких керівників ВЗАГАЛІ НЕ СТОЯТЬ матеріальні питання перед рішенням про нові проекти.
При потребі коштів на новий проект, в такого керівника виникає лише ПАУЗА на вирішення грошових питань. До речі, в них же, як правило, і батьки практично ніколи не скаржаться на "побори", бо, навчившись розмовляти зі спонсорами, він ВМІЄ говорити і з батьками.
Питання мабуть прості але важливі: фінансування навчального закладу і потрібність іновацій у такому обсязі... Але слід добавити і відношення частини вчителів до своєї праці, і міжособистісні стосунки у колективі, і особисте фінансове забезпечення і ....
Дякую за уточнення. АЛЕ: перечитайте пост, а бажано книгу Дж. Мргенштерн http://olena.at.ua/blog....0-25-47 Мова йдеться про власне ставлення людини до життя та обов'язків. Ви ж перелічили виправдання, які людина наводить для пояснення реактивної поведінки.
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]