Одна
моя знайома директорка школи розповіла таку історію (історія досить
типова, чула її не раз і не в одному регіоні України. Тому не називаю
імен.
Історія така:
Директор
дуже хотіла придбати для школи комп'ютерну програму складання розкладу.
Більше нід 2 місяці відбивала пороги райво. Там не розуміли навіщо
програма, якщо розклад можна скласти вручну і дали гроші, строго
наказавши пофарбувати вікна і купити штори.
Зрозуміло,
що і вікна і штори теж стоять у черзі. Але директор поставила саме
такий пріоритет: школі потрібний більш якісний розклад і розвантаження
завуча. Але змушена була підкоритися.
Тим
часом більшість її колег з району самотужки, не слухаючи відділ, із
позабюджетних коштів, придбали програму розкладу і користуються нею.
Через
певний час вийшла вказівка зверху про інформатизацію шкіл і тут відділ
освіти згадав про програму складання розкладу: десь чув. Поспіх знайшов
людину, яка щось чула, когось бачила та швиденько для всіх шкіл
придбала програми складання розкладу! Швиденько прозвітували і надбали
величезне почуття гордості.
А тим часом...
Половина шкіл району ВЖЕ мала програму, і деякі вже не один рік.
Програма, що була куплена відділом освіти - зовсім не та, яку хотіла
наша директорка, бо вона хотіла ту, яку мали колеги. Це тому, що її
завуч не чекала у моря погоди та вже неодноразово склала розклад, із
дозволу колеги з сусідньої школи. Вона навчилася працювати з іншою
програмою і переходити на якусь ще програму не хотіла.
Отже, програма, кумлена РайВО, їм була не потрібна.
Опустимо також той факт те, що куплена відділом програма вдвічі дорожча.
От наша
директорка і приймає рішення: на педраді спитати колег, що робити.
Колеги скинулися по 3 грн. та придбали своєму завучу програму за
власний кошт.
Проблема вирішилася, але управління освіти в цій проблемі було зайвою ланкою, чи не так?
І хто
для кого поставлений? Школа для того, щоб задовольнити амбіції
управління чи управління повинне шукати можливості для створення умов
роботи шкіл?
Питання риторичне...
|