Як пов’язані шпори з криміналом? Чи пов’язані взагалі? Ну я, як зануда-викладач чи вчитель завжди казала, що пов’язані. Як? Да просто! Дивіться: що таке кримінал? Давайте не торкатися вбивства. З цим нібито все ясно. Це явний кримінал, з цим ніхто не сперечатиметься. Що ще кримінал? Це крадіжка. Безперечно, адже так само це пряме порушення заповідей Божих, де написане: «Не вбивай та не кради» Ці слова в Біблії ніяк більше не трактуються. Тут не написане: «Не вбивай, але якщо це поганий хлопець – то можна». Тут також не написано: «Не кради, але якщо воно тобі принесе …….., то можна». Я навмисно залишила крапки, бо туди підставить будь-хто любе виправдання, яких, починаючи від Єви, людство виробило мегатонни. Не буду більше мучити Вас, шановний читачу, сумнівами: «Що ж вона хоче сказати цим?» Чи так безбідні шпаргалки та чому ми всі закриваємо очі на те, що діти їх привселюдно використовують? Навіть з гордістю та ностальгічно згадуємо про свої такі походеньки із викладачами. Я от недавно слухала передачу по телеканалу Інтер про ставлення до шпаргалок та списування у інших, розвинутих країнах. Там розказали, що в Американських ВНЗ використання шпаргалки є надзвичайним поступком та вважається крадіжкою і шахрайством, про що миттєво записується у особову справу студента і це може вплинути на всю його подальшу кар’єру. В Америці будь-який роботодавець правомочний затребувати особову справу з університету чи коледжу, де навчався кандидат на посаду. Та вони не дуже поважають людину, яка вміє окозамилювати результати своєї роботи. Схоже на судимість, правда? В Німеччині, у Берліні, існує музей шпаргалок. Там зібрані всі види шпаргалок, які виробило студентство за свою діяльність. Про використання шпаргалок у Німеччині не записують у особову справу, проте з навчанням в університеті, де студента піймали на гарячому, будуть великі проблеми. Відтоді, як його спіймали зі шпаргалкою – йому не довірятиме більше жоден викладач. Його завжди будуть у цьому підозрювати, а це для демократичного суспільства та для внутрішньо вільної людини є неприпустимим та принизливим. Ну і точно йому вже до думки не прийде хвастатися цим у товаристві. Всюди в світі, у будь-якій школі, проблема використання шпаргалок та списування є. Але по-різному до цього відносяться в різних країнах та різних школах. А що ж таке шпаргалка? Що таке списування взагалі. Ну щоб поставити точне визначене формулювання треба знати для чого вона робиться і з якою метою використовується. Використовується вона з єдиною метою (пройдемось по ланцюгу): Отримати більшу оцінку, ніж заслуговую–> Обдурити вчителя (зробити вигляд, що ці знання – мої)–> Візьму там, де є потрібні знання (не мої знання) та запишу собі. Тож тепер назвемо кожну з ланок ланцюга. Отримати більшу оцінку… – яка поважна мета! Я не знаю більш чемної та великої мети! А от …більшу, ніж заслуговую – це вже схоже на окозамилювання. Тобто вже на рівні мети іде налаштування на нечемну справу. Сумнівна мета за моральністю. Далі ідуть засоби досягнення такої двозначної мети: Обдурити вчителя, або зробити вигляд, що ці знання мої. Це як не крути – шахрайство. Намагалася я якось по-іншому назвати це – не вийшло. У кого не спитаю: «Як би Ви назвали дію людини, яка видає щось за своє для того, щоб створити враження про себе та отримати певні блага?» Ще жодна людина мені не відповіла інакше, ніж банальне таке ШАХРАЙСТВО. І третя ланка. «Візьму там, де є потрібні знання (не мої знання) та запишу собі». Ну знов. Візьму щось не своє та видам за своє. Це крадіжка чистої води. Ви посперечаєтеся? Навряд. Отже ланцюг перетворився на значно коротший: Сумнівна за моральністю мета –> Шахрайство –> Крадіжка Я озвучила отриманий ланцюг сьогодні своєму чоловікові і попросила його сказати що це. Він сказав: «Злочин, іншого нема». Ви згодні? От про те, що зумовлює 100% наших учнів використовувати цей злочинний інструмент ще з першого класу – у наступному пості.
|