Вівт, 26 Лист 2024, 22:58

RSS
Роздуми за філіжанкою кави
Головна » 2008 » Січень » 29 » Чому наші діти вчаться шахраювати саме в школі?
Чому наші діти вчаться шахраювати саме в школі?
05:04

Кава не для шахраїв!Чому наші діти вчаться красти та шахраювати саме у школі?

У минулому пості з розділу Преса http://olena.at.ua/blog/2008-01-28-18 я обіцяла написати про ті причини, які зумовлюють наших учнів від початку навчання в школі навчитися красти та шахраювати. Та до кінця навчання в школі вони виходять майстрами цього діла. Посперечаєтеся? Дарма. Це так і є. Якщо Ви ще не зрозуміли про що я, то прочитайте все ж попередній пост http://olena.at.ua/blog/2008-01-28-18.

Якщо називати списування крадіжкою, а обман вчителя (задля чого і списують) – шахрайством, то стає зрозумілим, яким чином учні стають майстрами крадіжок та шахрайства зі шкільної лави.

Причина такої поведінки дітей всім зрозуміла: це непомірно роздутий зміст навчання, який «спускається» зверху, з проспекту Перемоги. Звідти жодного разу не спитали про те: чи хочуть та чи можуть взагалі діти опанувати стільки зайвої, відірваної від життя інформації.

Скоріш за все учні це роблять саме задля того, щоб позбавити себе тягаря обов’язку вивчити те, чого вивчити не може чи не хоче.

Чому не може?

Ну я, наприклад, ще не зустрічала дитину, яка одночасно могла б робити:

1. Прочитувати всі твори (від корки до корки), які задають з зарубіжної та української літератури та критику до них;

2. Писала по них твори;

3. Розв’язувала математичні вправи не початкової складності, як у нас складена програма (особливо елементи вищої математики у 10-11 класі);

4. Розв’язувала задачі з хімії, які у нормальних країнах вивчають лише у коледжах;

5. Розв’язувала задачі з фізики, не простої складності;

6. Вивчила класифікацію рослин та тварин і розв’язувала генетичні задачі;

7. Вивчила карти світу, місце знаходження корисних копалин та економіку світу;

8. Вивчила дати всіх історичних подій у контексті історичного фону;

9. Вивчила одну мову програмування;

10. Вивчила іноземну мову;

11. Тренувалася, щоб пробігти, підтягнутися та пригнути на рівні спортсмена;

12. Вивчила закони та право.

Кожен з педагогів ще може продовжити цей список, бо я, навіть, всього не можу перелічити.

Здавалося б: на виході за такого навантаження ми маємо мати покоління досконалосте й, які і літературні твори вміють писати і логарифми легко «розкушують» і на перекладині підтягуватимуться. А на ділі такого немає. І медалісти наші надувні. Бо якщо кожен з предметів (включаючи фізкультуру) вивчати не як загальноосвітній, а як спеціальний (що і відбувається), то це означає, що ми хочемо на виході отримати настільки розвинуту особистість, якої практично не буває.

Коли я цю фразу вимовляю в групі директорів, вони завжди сперечаються зі мною: «Наші медалісти не надувні!» А я, вибачте, ніколи не повірю, що підліток може фізично вивчити та отримати необхідні навички з усіх курсів фізики, хімії, опанувати елементи вищої математики з розв’язками задач, вивчити генетику, навчитися розв’язувати генетичні задачі у тому числі, дві історії, прочитати літературні твори, вивчити мову програмування, іноземну мову та потім ще на перекладині підтягнутися, через козла пригнути та пробігти за секунди стометрівку. У медаліста це все має бути на відмінно! На все фізично скільки часу треба, хтось підраховував хоча б раз?

Додайте сюди те, що медалісти – це критерій рейтингу шкіл, то розумієш, що у крадіжках та шахрайстві спільником дитини стає і школа. Бо кожен медаліст – це зірочка на крилі школи, що підніме її у рейтингу.

А інші, не медалісти? Ну їм теж оцінки хочеться! От вони і крадуть (списують результати чужої праці), видають за своє, обдурюють вчителя, шахраюють. Хоча б задля того, щоб мати приємний вигляд в очах батьків, однокласників, вчителів і своїх власних, зрештою.

Чому не хоче?

«Держава має визначити рівень базового компоненту» – цитата бувшого Міністру Освіти та Науки України. Можливо. Але чи має право держава визначати його настільки завищеним? За таких умов у учня та його батьків не залишається жодного ступеню свободи у виборі. Не можна вибрати нічого, якщо обов’язкове все одно змушені вчити і цього обов’язкового стільки, скільки і так вивчити не можливо. Тобто на бажання не залишається місця.

Як у Попелюшки: «Коли розбереш крупи, пересадиш троянди, перефарбуєш стіни – можеш піти на бал».

Інакше кажучи, система освіти сьогодні НЕ ДАЄ жодного права дитині (та її батькам) вибрати той зміст навчання, який вона бажає. Ну чому у Канаді більше половини населення ніколи не вивчали хімію і не вмерли досі? Більше того – краще за нас живуть! За тих, хто все, аж до фізкультури вивчає в школі на спеціалізованому рівні.

Спеціалізований рівень – це я говорю з повним розумінням. Адже згадайте, будь-ласка:
1.  наскільки Вам особисто в житті знадобилися знання з генетики;
2. Скільки разів Ви брали логарифми?
3. Багато Ви займалися обчисленням  інтегралів та похідної? А пам'ятаєте що це взагалі (якщо Ви не математик та не інженер)?
4.  чи всі штати Америки чи Балканські країни Ви зможете прямо зараз намалювати на контурній карті?
5. А області України зможете?
6. Скільки разів за життя Вам треба було залізти по канату чи перестрибнути через козла? А якщо знадобиться – Ви зможете це зробити?
7. Натомість, чи знаєте Ви що таке здоровий образ життя: скільки людина Вашої статури повинна споживати калорій та який рухомий режим Вам за віком і станом здоров’я обов’язково потрібен?

То який сенс було це вивчати? Для особистого розумового розвитку? Щось не віриться, що за таких умов дитина розвиває окрім шахрайських ще якісь здібності.


Категорія: Особистісний рост. Тайм менеджмент педагога | Переглядів: 1285 | Додав: olena-eln | Рейтинг: 4.5/2 |
Всього коментарів: 13
12 Олена  
0
Цілком згідна з тим, що у школі дітей вчимо не те що їм буде потрібно у житті, але мільйон разів думаю чи можу я звичайна вчителька щось змінити. Поки що не знайшла відповіді на це запитання... Просто поступово міняю своє ставлення до освіти, постійно в гірший бік...

13 olena-eln  
0
Я публікую свої статті зовсім не для того, щоб змінювалося ставлення до освіти в гірший бік. І ми не повинні допускати в собі цих думок.
Я керуюся простим правилом: коли знаєш ворога в обличчя - він не страшний.
А своїм ворогом я вважаю не систему освіти. В цілому - вона не погана. Своїм ворогом я вважаю ті недоліки, які в ній є.
Причини їх відомі - неробство з боку держави щодо реформування застарілої системи. Оце неробство, напевно і є головний ворог. І чим точніше ми сформулюємо основні проблеми в освіті - тим точніше будемо знати це обличчя.

11 olena-eln  
0
Пане Юріє!
Навіть важко відповісти...
Здається враження, що мої статті Вас особисто образили.
Вибачте, якщо це так. Я не хотіла.

1. Знов не розумію до чого міністерство до шахраювання, яке часом випливає в основний вид навчанняу багатьох дітей в школі.

2. Світ створений Богом. Я переконана в цьому. Ніколи не претендувала на місце Творця.
І знаю одне: Він любить нас - ми Його творіння. А відтак, я вірю, що Він не міг, за визначенням, створити світ, який би ми не змогли зрозуміти.
Отже - ускладнили його ми самі. Тому всі складнощі в нас, а не світі, створеному Творцем.
Люди здатні до поганих вчинків, бо "..серце людини лукаво та вкрай порчене" - Святе писання.
І я ніде не хвалилася, що я цей світ знаю і для мене все просто. Бо це не так. Я така ж людина як і всі.

3. Саме з останнього Вашого коментарю я зробила такий висновок. Ви ж писали про те, що як в міністерстві не почують - немає сенсу і говорити.
З дітьми працюють педагоги, а не міністерство.
Якщо педагоги стануть більш серйозно відноситися до шахрайства - щось, можливо, і зміниться.

Я живу в тому ж світі.
Почитайте про мій світ http://olena.at.ua/news/

P.S. Посміхніться! Впевнена, Вам посмішка личить! biggrin


9 Юрій  
0
Ну ось, ви поговорили. посперечались.
І що? Міністр освіти та іже з ним, скажуть - о розумні речі говорять люди, давайте до них прислухаємось.
Не будьте наївними дітьми. Говоріть, що хочете, але знайте, ваші слова - то полова.
Навіть якщо ви щось зміните, на щось вплинете, - знайдеться 10, 100, 1000... інших думок, дуже розумних, розумніших за вашу, але повністю вам протилежні.
Може не так?
Селя ві...

10 olena-eln  
0
Юріє. В цьому пості мова йдеться про ставлення вітчизняних педагогів до явища, яке в світі давно вважають шахрайством.
До чого, скажіть, тут міністерство?
Світ насправді дуже простий. Всі складнощі в головах.
Всі обговорення думок виробляють новий погляд людей на відомі речі. Якщо ми хоч якийсь маленький стереотип зможемо переглянути, вважатимемо, що це було не дарма.
Невже наше з Вами ставлення до шахрайства залежатиме від того: сподобаэться чи не сподобається це міністрові?

8 yanell47  
0
Да, в нас, звичайно, програми перевантажені. І, мабуть, саме тому наші спеціалісти вважалися цінними кадрами. Да, величезна кількість вивченого в школі - не потрібна. Але - це розвиток нашого інтелекту, фізичний розвиток. Це вчителю треба таким чином побудувати урок, щоб дитина зрозуміла саме головне. Цього ми від вчителів й вимагаємо. І від вчителя залежить - буде дитина списувати - чи ні. А вже здатність дитини до навчання - вона й відображується в оцінці. Якщо вчителю важливо РОЗУМІННЯ учнем ГОЛОВНОГО, - він не буде дозволяти учню отримати оцінку неправдивим шляхом. Перед вступом учнів до ВНЗ, старша школа передбачає вивчення на дійсно поглибленому рівні профільних предметів, які випускник потім і складатиме. Як би ми не відносились до ЗНО - позитивним є саме відсутність можливості списування. Ми повинні учнів виховувати насамперед чесними. Але, мабуть, називати "шахрайством" , "крадіжкою" списування - це занадто. Обман і крадіжка - взаємопов'язані, згодна. Але не завжди друге випливає з першого. biggrin

5 Zoya  
0
пані Олено, про мету - цілком погоджуюсь... Вона повинна бути іншою...

7 karoll  
0
Пані Зоя. Ви праві. Думаю що змінити треба не тільки мету. Змінити треба сам підхід до навчання.
А чому б не побудувати так питання на контрольній роботі, щоб можна було перевірити як раз вміння знайти інформацію та створити щось із використанням цієї інформації. Тоді можна не хвилюватися про списування

3 Zoya  
0
Списування?! Тема болюча і актуальна. Може глянути на це питання таким чином: для життя потрібно не знати інформацію, а вміти її знайти у потрібний час. То може списування, з цього боку, і є сформовані вміння знаходження потрібної інформації, у потрібний час?

4 olena-eln  
0
Ви праві, Zoya! Ці учні навчилися добувати інформацію і це їм пезперечний плюс.

Інше питання - мета. Саме мета цієї дії і є сумнівною.


6 karoll  
0
О. це точно. саме мета і робить це шахрайством

2 stef  
0
Я б не назвала це крадіжкою. Праві, пані Олено, це шахрайство.
Ми самі виховуємо їх.
Починаючи від системи. Система перевантажила програми, створюючи неможливість їх виконання учнями.
А вчителі самі охоче спишуть коли треба.

1 Chemist  
0
Якщо ми самі такі, то що ми вимагаємо від наших учнів? Не красти, коли самі не вважаємо це крадіжкою?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Розділи щоденника
Освіта [22]
Роздуми на тему сучасної освіти
Моя колекція кавярень [9]
Фоторепортажі з кавярень, де я буваю
Новини [23]
Роздуми на тему новин
Особистісний рост. Тайм менеджмент педагога [32]
Статті на тему освіти, роботи, бізнесу, викладання, навчання, на всі теми
Читальня [5]
Тут описую прочитані книги. Рекомендую ці книги всім охочим. Книги додаються.
Життя блогу [3]
Програми складання шкільного розкладу [1]
Група FM - матеріали та заходи [3]
Інформатизація освіти [37]
Питання впровадження та реальні проблеми і їхні рішення, герої та переможці
Форма входу
Вітаю Вас Гість!


Календар
«  Січень 2008  »
ПонВівтСерЧетП'ятСубНед
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту
Лічильники

Ю.Блоги 



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright Єльникова Олена © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz