Недавно спілкувалася з польськими та чеськими колегами, що
були у нас в інституті на науковій конференції. Були присутні також британські
та італійськіколеги.
Я давно спостерігаю за польськими комп’ютерними програмами
для навчання. Бачила серію програм для вивчення предметів математичного та
природничого циклу. Там викладення матеріалу представлено у вигляді відео та
дуже красивих наочних матеріалів із голосовим поясненням.
Контроль засвоєння здійснюється за допомогою тестів. Тести,
як правило, двох видів: тренувальний та контрольний. За тренувальний тест
оцінка не ставиться, лише показуються правильні відповіді.
Контрольний тест запланований для кожної теми та оцінка
обов’язково фіксується. Програма також передає ці оцінки у програму –
електронний журнал, який знаходиться на сервері та доступний для вчителя. Вчитель
може змінити цю оцінку, якщо перевірить знання учня в інший спосіб.
Вчителі також самі записують свої курси (уроки або пояснення
матеріалу) на відео чи створюють такі уроки в якості сторінки в мережи Інтернет. Робиться це у спеціальній
програмі, щоб було доступно лише його учням. Звісно, оце вже роблять не всі. А от скажімо, презентації створити та показати
на уроці під час пояснення нового матеріалу – це абсолютно типово практично для
кожного. Також нормальною практикою є створення своїх власних тестів (дякувати,
програм для цього вистачає) та тестування учнів як під час уроків, так і в
якості завдання додому. Адже тест можна передати учню через Інтернет, скажімо,
листом, чи записати йому під час уроку на флешку. Учень потім перешле файли з
відповідями так само, через електронну пошту, або принесе на флешці. Вчитель
може перевірити, за допомогою цієї ж програми тестування та виставити оцінку.
Мене, як завжди, цікавить одне лише питання: шляхи
впровадження інформаційних технологій в управління навчальним закладом.
Я спитала колег, як вони заохочували вчителів
використовувати комп’ютер у професійній діяльності?
От які відповіді я отримала (дослівно з диктофону):
-Вчителі дуже швидко побачили, що використання
навчальних курсів на диску значно полегшує їхню роботу. Наприклад, одному учню
достатньо один раз пояснити, другому учню можна і не пояснювати, він сам
прочитає. А є й такі учні, яким треба декілька разів прослухати пояснення. Таку
можливість забезпечує електронний допоміжний навчальний засіб на диску. Після
того, як учні прослухали цей диск (переважно вдома, або на уроці), вчитель
зосереджується на відпрацюванні вправ та практичних робіт. (Польща)
-Використання тестуючих програм дозволяє
вчителеві працювати одночасно з усіма учнями, включаючи тих, хто вдома на
лікуванні чи не відвідує школу взагалі. Це вчителі швидко зрозуміли. Успішність
учнів різко зросла, як тільки вчителі почали це робити системно. (Польща)
-Цей процес почався років 10 тому, як тільки
з’явилися перші комп’ютери в школах та вдома у вчителів і дітей. Особливої
складності заохочувати вчителів не було. Були організовані курси. Переважно це
робилося не централізовано. Кожна школа робила це так, як розуміла та могла.
Але після цих курсів різко зросло використання комп’ютерів у навчальному
процесі. (Чехія)
-У Британії зараз широко впроваджуються програми
управління навчальним процесом. Особливу увагу вони приділяють програмам, які дозволяють
максимально швидко та повно сповіщувати батькам про навчання їх дитини в школі.
В минулому році впроваджено систему СМС-оповіщування для батьків та учнів. Також
розширюються мережі електронних бібліотек в школах, які, до речі в тисячі разів
дешевше за книжні. Доступністьтаких бібліотек значно вище, адже при постійному
підключенні в Інтернет, можна користуватися літературою цілодобово і віддалено.
Уряд країни робить все для того, щоб такі бібліотеки були створені та педагоги
вже зрозуміли перевагу цього і активно використовують бібліотеки для творчих та
проектних завдань. (Британія)
Особливо мені сподобалося те, що жоден з тих, кого я
опитувала, не зосереджувався на заходах, які вживали керівники шкіл для
заохочення вчителів. Було сказано, що вчителі відразу почали використовувати
цей інструмент в своїй практиці. Лише було організовано курси комп’ютерної
грамотності. Цього виявилося абсолютно достатньо для того, щоб педагоги почали
з ними працювати.
Я, як працівник обласного навчально-методичноо центру ПТО, можу сказати, що на даний час даже не можливо представити собі, як можна проводити різні заходи без використання комп"ютерної техніки. Семінари, конференції, відкриті уроки та ін., все тільки з використанням мультимедіа. Багато дали курси Інтел. У нас також і конкурси професійної майстерності проводяться тільки з використанням тестів на комп"ютерах. Один з обов"язкових завдань - це презентація професії та закладу. І викладачі, і учні з великим задоволенням використовують комп"ютерну техніку... Наскільки яскравіші та різноманітніші стали відкриті заходи, а інтерес учнів який!!!
Цікаві думки. Я працююу школі 16 років весь цей час використовую у роботі комп’ютер. Спочатку це був комплекс "Анаконда" з Бейсіком, зараз сучасні ППЗ, але згоден з тим що кажуть польські вчителі - жоден наказ директора не примусить вчителя використовувати програмні засоби, до того часу, поки сам вчитель не побачить переваг цього. Працюю директорм четвертий рік, не заставляю своїх колег, а переконую власним прикладом (відкриті уроки, семінари). З появою інтерактивної дошки у нашій школі, процес використання ком’ютера значно інтенсифікувався...
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]