Дистанційна освіта - це альтернатива заочної. А заочна освіта в нас
залишається поки тільки у Вишах.
Хоча я знаю одну загальноосвітню школу в Києві, яка працює суто в
дистанційному режимі.
Знаю також школу в м.Черкаси, яка не відпрацьовує карантини. Бо під час
карантинів працює в дистанційному режимі.
Останні тенденції, помножені на кризу, спонукають саме розвиткові
дистанційної освіти і в школі і у Вишах:
1. Зменшення числа випускників (демографія) змушує зменшувати кількість
місць у Вишах, а насправді кількість Вишів зростає і кількість місць в
них вже досягли кількості випускників (нонсенс, але це дійсність!)
А це означає, що ми живемо в епоху, коли конкурують Виші за абітурієнта.
І лише найбільш престижні державні Виші ще можуть похвалитися конкурсом.
Отже, серед Вишів от-от запрацює справжня конкуренція та боротьба за
студента.
2. Криза. Скільки не казали, що вона вигадана чи штучна, але вона є.
Ця криза зачепила весь світ і на сьогодні вона друга за масштабом після
великої депресії 30 років. Читала в економічних виданнях, що ця криза
відкинула економіки розвинутих країн на 60 років назад.
Нас відкинула не так сильно (бо ми б вимерли), але кожну сім'ю вона
зачепила.
Нещодавно бачила статистику:
Зменшилося
контрактних студентів на 25%
Та 12%
контрактників
з очної форми переходять на заочну
У студентів та їхніх батьків все менше грошей, менше можливостей платити
за навчання. Отже, більше потреби не переривати роботу чи більше працювати.
Навчання відходить на додатковий час (так, до речі, в Європі).
Так становиться більше витребувана саме дистанційна форма навчання.
3. Розвиток Інтернет-технологій дозволяє використовувати його не тільки
для дистанційної передачі даних (завдань тощо), а й для проведення
Інтернет-конференцій, консультацій та тестування із автоматичною
перевіркою і зарахуванням. Для цього використовуються спеціальні
середовища - серверні комп'ютерні програми.
Наприклад, школа № 13 м. Черкас використовує середовище Net Місто
Університет Менеджменту освіти - середовище Net Школа Україна.
Складнощі у впровадженні дистанційної освіти:
1. Виші.
Наші педагоги та викладачі Вишів, маючи переважно радянське мислення
(коли змін не відбувалося та кваліфікацію фактично визначали за кількістю років
роботи), не хочуть опановувати нові технології та методи роботи і
викладання.
Молодь у викладачі Вишів практично не йде. Зарплатня та вкрай
важка-корумпована і принизлива система захисту наукових робіт
(дисертацій) і отримання наукових ступенів не заохочує ніяк.
Старше покоління має не тільки консервативно-радянське мислення, а ще й
природній страх перед Інтернетом, комп'ютерами та іншими технологіями.
2. Школи Школи мають переважно поганий менеджмент, маючи директорів із
психологією утриманця, що не дає їм знайти потрібні кошти та час для
впровадження нових технологій, бо чекають на накази управлінь. Управління освіти настільки далекі від реальних потреб учнів та батьків
(фактично-суспільства), що їм не до того, щоб щось нове впроваджувати.
Звичайно, Виключення є і хороші і погані.
Хороші виключення - це ті управління,
які все ж хоча б слідкують за новинками і іноді заглядають в Інтернет,
щоб побачити досвід інших і вловити інновації.
Погані виключення - це ті управління, які, не провівши пошук інновацій в
Інтернеті, беруть відкати (або виконують накази зверху) та впроваджують
корумповане програмне забезпечення в школи.
Не дивлячись на складнощі, школа дуже потребує впровадження елементів
дистанційного навчання.
Школам варто використовувати елементи
дистанційного навчання у частковому та загальному режимах.
У загальному режимі - для
хворих дітей, інвалідів та тих, хто навчається на дому, для обдарованих
дітей.
Це дозволить вчителям більш творчо підходити до складання таких
віддалених уроків, підвищити якість навчання на дому та не забути
виділити та розвинути здібності обдарованої дитини (що за браком часу
частенько не виходить у перевантажених освітян).
У частковому режимі школа може використати дистанційне навчання для
того, щоб не переривати навчання під час карантину, або призначити учням, що відстають, якісь завдання на літні канікули.
У вік інформаційних технологій дистанційна освіта є дуже важливим елементом у системі середньої та вищої освіти. Сучасний вчитель має можливість підвищувати кваліфікацію за допомогою цього способу навчання.
Зараз дуже популярним стало дистанційне навчання. В школі, де я працюю ведеться on-line навчання дітей,які за тривалою хворобою не відвідують школу.З цього року залучили ще й обдарованих дітей. Знання новітніх технологій дуже допомагають у розробці подібних уроків.
Дистанційна освіта - дуже добре коли отримуєшь другу вищу освіту, але першу освіту, я вважаю, треба отримувати під беспосереднім керівництвом викладачів. Для шкіл - незамінна при роботі в умовах карантину, але рівень інформатизаціїї не дозволяє зараз використовувати таку систему на 100%
Эта тема нам (гимназии) знакома и близка. Уже несколько лет мы размещаем на школьном сайте материалы для обучения, причем программы создаются учащимися профильных классов.
У частковому режимі школа може використати дистанційне навчання для того, щоб не переривати навчання під час карантину, або призначити учням, що відстають, якісь завдання на літні канікули.
Або вести проект одночасно з декількома учнями та їх батьками, наприклад, з краєзнавства. Також і влітку
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]