Звичайно директор школи є педагогом, причому "граючим", або викладаючим.
Отже, директор - вчитель. Вдосконалює свою методику, ходить на уроки до колег та робить багато акцентів на вдосконаленні самих уроків. Це раз.
Директор - вконавець наказів зверху.
Які накази спродукувало управління - такі директор мусить виконати (без обговорень та сперечань). Це два.
Директор - менеджер.
Який виконує функції менеджменту та задачі керівника начального закладу. Це три.
Що з цього всього важливіше?
Якому з напрямків директор віддає перевагу, відповідно і приділятиме більше часу та значимості. Залежить це... від ментальності самого директора.
Людина з ментальністю утриманця та сумлінного виконавця - віддасть перевагу другому.
Людина творча та така, що хворіє за ефективність, а не ефектність - віддасть перевагу третьому.
Людина емоційна, спонтанна та така, яка швидше зробить сама, ніж організує роботу підлеглих - буде віддавати перевагу першому.
Гарний менеджер
Якщо бути гарним менеджером та добросовісно виконувати всі функції менеджменту, то це означає:
1. Створювати умови та систему мотивації співробітників для підвищення ефективності праці (або систему заохочень та контролю виконання).
2. Знаходити гроші на підтримку створених умов та систему заохочень персоналу.
3. Вишукувати нові проекти, зважувати та оцінювати їх реалістичність, вести переговори із авторами проектів.
4. Планувати новий проект та займатися аутсорсингом процесів обраного проекту.
5. Знаходити гроші на нові проекти.
6. Організовувати та мотивувати колектив на виконання проекту.
7. Створити систему контролю за виконанням та протіканням всіх процесів при впровадженні проектів.
8. Оперативно реагувати на проблеми, що виникли привиконанні проектів.
Я перелічила достатньо, щоб зрозуміти, що викладати та тим більше, вдосконалюватися в педагогіці директору просто немає часу. На перевірки та навчання вчителів, до речі, є кваліфікований адміністратор, в обов'язки якого це входить (заступник директора).
На безропотне виконання наказів "зверху" також часу немає.
Ви мені заперечите: але ж робить! Так! Робить! Але ЗА РАХУНОК інших напрямів роботи.
Отже, розумний директор знайде середину: і начальство задовольнить і часу на це витратить не багато (можна ж це делегувати).
Таким чином, я трохи описала основні прогресивні дії та уподобання в напрямах сучасного директора.
Дуже не зручними та не приємними як для наших директорів, є декілька пунктів:
п.2 та п.5 . За радянських часів не було потреби у цих пунктах. Саме тому директори певажно мають психологію утриманця. Ці пункти не зручні для них. Вони їх не розуміють, не вміють це робити, а тому відторгають.
Але: світ навколо нас - є відзеркаленням нас самих. Пора вчитися тому, чого не міємо і досить скиглити, пора діяти!
Чем дольше работаешь директором, тем больше удовольствия находишь в уроках. Уроки - это то единственное настоящее, что приносит удовлетворение. Это - живая работа. Менеджмент - очень важно и забирает львиную долю времени. часто за счет именно уроков. Жаль. А выполнение приказов сверху - но ведь можно (и нужно) сделать это быстро и по возможности не принимать близко к сердцу, не забивать голову. Лучше всего поручить заместителю. Сразу, не откладывая, отчитаться. И заняться настоящим делом. Надеюсь, мое начальство это не читает.
Повертаючись до своїх думок і міркувань з цієї теми, хочу продовжити дану тему, що не слід зациклюватися на пунктах, які висвітлюють одну з функцій директора навчального закладу по знаходженню коштів на проекти, бо це тільки перша сходинка до розвивальної мети закладу, з практики можу сказати слідуюче, якщо колектив не готовий йти прогресивним шляхом, то кошти не виконають в повному обсязі своє призначення, навіть при їх наявності. Поясню, треба проводити ідеологію (виховання) педагогів, а якщо не вдається кадрові зміни, бо пенсіонер, який бажає спокійного життя, скаже "Нащо воно мені на старості літ, я до цього спокійно жив, проводив уроки, вам що премія потрібна?". Таких людей треба переконувати, на це треба час, мудрість і професіоналізм. Рухаючись кар`їєрними сходинками в кожній новій школі перший рік було важко змінювати старі устої, але були досягнуті результати крок за кроком. Я йшла зі словами "Які б не були гарні мої ідеї і починання, без вашої підтримки, їм не стати реальністю". Пам`ятаю відповідь одного вчителя на своє питання "Яка ваша проблема?" (маючи на увазі методичну) - "Поки вас не було , жодної!" Важче було з батьками, які казали "А навіщо це їй потрібно?" Вони не розуміли навіть, що не мені потрібно, а це робиться для їхніх дітей. Я згодна, що саме середина має відіграти свою скрипку, а не чекати і висловлювати тільки емоції. Ідеї можуть ідти не тільки згори, але й знизу, один одному допомагаючи і контролюючи, працюючи як одне ціле. Тільки спільними зусиллями можна досягти успіху. І друга порада, у нашому, як і в будь-якому іншому, населенному пункті є багато підприємств і приватних організацій, Наш голова адміністрації направив листа до них про закріплення за ними шефства за конкретним навчальним закладом, якому вони в обов`язковому порядку мають надавати шефську (спонсорську) допомогу за потребою. (Згадайте радянські часи?) І це було поставлено під особистий контроль. Я думаю, що це не поганий вихід для початку фінансування, який скоротить час директора для виконання функції вчительської.
Я не согласна!!!! Город - ДА! Но в сельских школах квалифицированный в педагогике администратор (завуч)отсутствует в штате в связи низким количеством ученического контингента, кто тогда будет заниматься внутришкольным контролем качества предоставляемых образовательных услуг, а ведь это основная функция школы? Очень удобно для государства - иди, директор, ищи и выбивай деньги на ремонт, на проекты, на участие детей в конкурсах. И кто б знал, сколько директор тот получит унижения от тех толстосумов, когда выслушает от них, что "Почему я должен свои деньги давать на развитие школы, это государственное учреждение, пусть оно его и содержит, у меня денег нет, я только их потратил на комбайн, стоимостью 1 млн, а мне еще людям платить надо зарплаты. У меня в бизнес-плане надо привлечь 158 тыс за год, купить за свои деньги на кухню электропечь, бойлеры, компьютеры ... и это при том, что родители учеников не могут помочь, они 2\3 безработные, зато ежегодно интернату выделяет государство ежегодно 2 млн на нужды. Поэтому современный директор вынужден быть менеджером, чтобы школа не только не развалилась, но еще и была в тонусе всех процессов активной жизни района и области. Спасибо за возможность высказать свою точку зрения из глубинки.
Проблеми сільської школи з цього питання в більшій мірі створені МОНом. В Україні базовою є освіта 9 класів. Отже розрахунок штатів повинен іти саме від базової освіти. А в нас? Якщо в школі 10 класів-комплектів, то й заступник директора і організатор учнівського колективу на повну ставку, плюс заступник з виховної роботи. А якщо 9 класів-комплектів (тобто базовий рівень), то завуч з організатором на півставки, а заступника з виховної роботи зовсім нема.
Я так само працюю в ДНЗ і маємо ті самі проблеми. Наші керівники звикли працювати тихенько, щоб ніхто не чіпав. Вони роблять ремонти, вішають таблички, пишуть звіти, ходять на наради. Зовні-благоустрій і спокій, зсередини- "що маємо, те маємо". Поки керівник не стане менеджером-управлінцем ситуація буде незмінною. А починати треба з РУО.
Відповідь: зсередини- "що маємо, те маємо" ============== Поки середина мовчитиме, воно так і буде. А чого ж цього не робити, якщо ніхто не сперечається і не протестує? Ну хоча б висвітлювало! А технологіями користуватися не вміємо, щоб потай записати та викласти на сайти. Тож маємо. що заслуговуємо.
Я працюю в дошкільному закладі. Уже рік , як у нас новий керівник. Вона молода, амбіційна і має родичів у Міській раді. Для неї управлінське рішення - це повісити півметрову табличку на двері із своїм прізвищем. А таке слово як "менеджмент" вона і не вимовить, не те що функції виконувати. Кому потрібні такі керівники? З якою метою їх призначають? Що робити, коли твій заклад, твоя "крепость" розпадається по камінчиках, а ти не можеш з цим змиритися?
Відповідь: зсередини- "що маємо, те маємо" ============== Поки середина мовчитиме, воно так і буде. А чого ж цього не робити, якщо ніхто не сперечається і не протестує? Ну хоча б висвітлювало! А технологіями користуватися не вміємо, щоб потай записати та викласти на сайти. Тож маємо. що заслуговуємо.
Сучасний директор якщо буде тільки вчасно і правильно виконувати накази "зверху" і нічого не робити для розвитку свого закладу, не цікавитись новими інноваційними проектами і не втілювати їх в життя, дуже швидко залишить свій заклад без учнів, батьки яких переведуть їх в заклади постійного розвитку.