Будь-яка комп'ютерна програма потребує підтримки з боку розробника з двох причин, відповідно, створюється і два види підтримки.
Види підтримки
Перший вид підтримки: Оновлення програм
Програми старішають технічно і морально:
1. Технічно: Оновлюється комп'ютер, оновлюється Windows. Програма може врешті припинити свою роботу, оскільки її для нових апаратних та програмних умов треба адаптувати. Необхідно, щоб час від часу програма оновлювалася для сумісності із новою технікою та операційною системою.
2. Морально: Змінюються навчальні програми, реформується освіта та виходять нові нормативи. Програми для освіти повинні швидко реагувати на ці зміни і всі оновлення повинні виходити вчасно, щоб програма була актуальна.
Другий вид підтримки: Підтримка користувача
У тісному зв"язку з оновленням програм та додаванням нових функцій, необхідні консультації по роботі з програмою. Ніхто не застрахований також від зміни персоналу, а новому робітнику необхідно швидко навчитися працювати з програмою.
Користувачу треба навчитися працювати з програмою, та й при роботі досвідченого користувача можуть виникнути несподіванки: то не запустилася, то файл не може знайтися, то нова функція потрібна і користувач не знає як її запустити... Особливо потрібна ця підтримка, коли програмою користується велика кількість людей (наприклад, Net Школа Україна)
Як переконатися в тому, що підтримка не зникне і Ви не залишитеся наодинці із своїми проблемами?
Другорядні ознаки
1. Кількість років існування фірми на ринку України не є показником. Особливо, якщо фірма має хоч якісь дотики до державних структур (люди, діти чиновників, виграні тендери).
Ті фірми, які існують довго вже мають певну репутацію підтримки. Фірми, які мають дотики до державних структур, як правило, не надають належної підтримки власному користувачу і працюють не чесно.
Для переконання, варто спитати тих, хто купив програму, скажімо, 5 років тому. Спитати про підтримку та оновлення.
Звичайно в фірмі є такі бази та вони відкрито діляться інформацією про клієнтів (звичайно на сайтах є про них інформація із контактами). Якщо такої інформації немає та від Вас її приховують - то це означає, що похвалитися немає чим.
Нові фірми також можуть бути не поганими, адже цифрові, інформаційні технології - це молода галузь і фірми можуть бути дійсно молодими. Але це не каже про те, що вони погані і скоро зникнуть.
Молоді фірми, скоріш за все, будуть працювати чесно.
2. Зверніть увагу на сайт фірми. Сайт, де є підтримка користувача "живий" - там є спілкування і форум, де живе активне спілкування з користувачем. Вони можуть мати великі розділи з довідками та відповідями на запитання.
Фірми програмного забезпечення, які мають просто сайт-візитку (навіть із вибором програм та красиво оформленим дизайном) - не працюють з користувачем. Ну і, звичайно, сайт повинен бути професійно зроблений і часто оновлюваний, навіть, якщо він і на безкоштовних площадках. На цьому сайті доступно та легко знайти контакти. Варто зв'язатися з підтримкою та спитати: як часто програма оновлюється зараз, яке саме оновлення та коли буде наступне.
3. З'ясувати, коли було останнє оновлення. Можливо, почекати оновлення, якщо є недовіра. Почитати про ті зміни, які зроблені в оновленні.
Але це все лище непрямі ознаки.
Головна ознака
Прямою ознакою є поставлена робота в фірмі. А ознакою хорошої роботи фірми є її матеріальний стан. Якщо людям платять гроші - то люди працюють. Інакшого не буває.
Треба знайти цю головну ознаку: визначити, за який рахунок існує ця підтримка. Підтримка безкоштовною не може бути!! Безкоштовно може працювати тільки автомат! А люди потребують зарплати. Отже, якщо Ви хочете користуватися програмою довго, а не стикнутися через пару років із необхідністю купляти зовсім іншу програму, то перевірте: чи є у програми матеріальне забезпечення підтримки користувача.
1. Спонсор, меценат або держава оплачує. Розмови про якогось таємничого спонсора чи мецената - це лише розмови, такі гроші рано чи пізно закінчуються, підтримка за таких умов згортається, а Вам програмою користуватися довго.
І тим більше, якщо підтримку оплачує держава. Такі гроші закінчаться ще раніше. Я б не розраховувала на таку підтримку.
2. Самозабезпечення.
Навіть лідер продажів програмного забезпечення ОС Windows - фірма MicroSoft не може собі дозволити безкоштовну підтримку! Вони беруть гроші за нові версії, а старі версії швидко припиняють підтримувати.
Надійною гарантією існування підтримки програми є її самозабезпечення. матеріальне самозабезпечення.
Підтримка, яка себе забезпечує, існує за рахунок абонентської платні, або оплати за оновлення. Якщо все це безкоштовне - то підтримка скоро згорнеться. Їй просто не за що буде існувати.
Висновки
Щоб користуватися програмою довго, отримуючи оновлення та необхідні консультації, переконайтеся, що працює підтримка користувача.
Перш за все - перевірити основну ознаку - визначити за який рахунок існує служба підтримки. Якщо підтримка безкоштовна і оплата за програму - це все, або існує за рахунок дотацій, то готуйтеся до того, що підтримки скоро не буде.
І вже на друге - перевірте другорядні ознаки. Вони допоможуть Вам або переконатися у якості підтримки, або у її відсутності.