Як зробити інформатизацію школи швидко та ефективно?
Інформатизація школи - це важкий процес.
Важкий, тому, що таким здається педагогам.
Підкреслю - здається.
Всі складнощі є вигадкою самих педагогів, які просто знаходяться під впливом природнього людського страху перед усім новим, тим більше таким, яке здається таким складним.
Підкреслюю - здається.
Є ключові моменти в організації впровадження інформаційних технологій в навчальний заклад, особливо це стосується таких систем, як Net Школа Україна (інформаційне середовище).
Головним для ефективності проекту є:
1. Проект не може затягуватися! Ідеальний термін впровадження - 2-3 тижні.
Впровадження повинне бути організоване блоком, фронтальним мотивуючим навчанням педагогів, із паралельним навчанням адміністрації.
Після навчання (методом занурення, наступу), мусить бути директоивне управлінське рішення та наказ про повний перехід до електронної системи.
Кожен день затягування процесу на тій чи іншій стадії, а особливо після проведеного навчання - це швидкий відкат назад. Причому відкат відбувається значно швидше за придбання навичок.
Відкат допустити не можна.
відкат буде надовго, якщо не на завжди.
Чому так категорично? Кожен педагог зі мною погодиться. Не можна навичок отримати без практики. Теоретично вони не набуваються. А використання інформаційних технологій - це перш за все навички, потім навички, потім ще раз навички і тільки потім знання.
Саме тому і потрібне управлінське рішення, наказ та збалансована система заохочень (пряника) і примусу (кнута).
Нічого не говоріть про грошові заохочення!
Вони не діють. Перевірено.
Ті копійки, які держава доплачує вчителям "за зошити", "за кабінет", "за..." - це скоріш гачок, ніж заохочення.
Гачок, на який підсаджують, щоб потім можна було сказати: "Ми ж тобі доплачуємо"
так само можу діяти і доплати за використання інформаційних технологій. Ну хіба що ці доплати будуть суттєві, співставлені із ставкою. Тоді, можливо. І те не на всіх.
Про мотивацію до використання інформаційних технологій детально буде розібрано на одному із засідань групи FM
2. Директор повинен проявляти кріайню зацікавленість проектом!
Психологія вчителя (як будь-якого найманого працівника): якщо це не потрібно керівникові, то навіщо воно потрібно мені? Якщо це не настільки важливе директорові, то чому це буде важливо мені?
Тоді проект сприймається як важливий і ставлення до нього відповідне.
Детальніше про роль директора в засіданні групи FM
3. Адміністрація школи (директор та всі заступники) мають одночасно, або раніше переходити працювати в електронне середовище. Це запорука вчасного контролю та наглядом за процесом впровадження.
4. Адміністрація школи не може бути головним керівником проекту. Вона може бути лідером. Керівником проекту повинен бути відсторонений менеджер.
5. Навчання вчителів не має права просто бути зведеним до показу прийомів роботи з програмою. Програма навчання повинна містити: потужний мотиваційний блок ( показати користь від програми) та систему відпрацювання навичок. Не менш важливим є домашнє завдання.
Без нього не може бути ефективним ані навчання ані результат.
Детально про програму навчання - для членів групи FM
|