Процеси
в класичному менеджменті - це графічний опис систем. А якщо людською
мовою - то це карти тих процесів, які виконуються для досягнення певної
дії - частини якоїсь функції кожної людини в організації.
У кожної системи декілька (іноді багато) процесів. Кожен процес має бути описаний картою. Ментальні карти вже з пів сторіччя використовують успішні топ-менеджери ведучих компаній світу для збільшення та премноження свого бізнесу.
Тільки
ретельно розписані та прорисовані в карті процеси можуть бути чітко
спланованими та перерости у такі детальні посадові інструкції, які не
оскаржуються та дають підлеглим і мету і план і структуру його роботи.
З іншого боку керівнику не дає відхилитися від курсу та повністю виключити всі аврали та кризи і зриви звести на мінімум.
Процеси
- це складові частини загальної роботи організації та не мають
кінцевого часу, або мають чітку періодику. Як, наприклад, складання
звітів школою чи протікання навчального процесу.
Проект - має кінцевий термін та завжди обмежений часом, грошима, людьми та іншими ресурсами. Проект починається та закінчується.
Менеджмент процесів - це управління процесами, тобто щоденне управління всіма поточними діями робітників. В освіті всі процеси завчасно відомі, повторюються багато разів, отже тут створювати практично нічого не треба. Акцент цього менеджменту схиляється до організації процесів та керування персоналом в процесах.
Менеджмент проектів - створення, а вже потім управління процесами,
які створили. Потім корекція процесів, підбір виконавців і все це в
обмежені терміни та ресурси. Акцент цього менеджменту схиляється до
створення процесів та призначення виконавців. Особливо важливо в цьому
менеджменті - це контроль та моніторинг проекту для вчасного
коригування.
Кожен менеджер взагалі та кожен менеджер навчального закладу зокрема, має більше тяжіння до менеджменту процесів. Бо це легше.