Вона перегукується з тим, що школам намагаються з 1 січня дати окремі фінансові рахунки.
Тут є плюси та мінуси.
Переваги фінансової самостійності
1. Директору навчального закладу не треба буде узгоджувати кожен платіж із управлінням. Рішення приймати буде самостійно.
2. Рахунком школи не будуть користуватися інші та не будуть "перекидати" гроші з рахунка на рахунок.
3. Перехід від тіньової схеми фінансування проектів (батьківська готівка) до законної (безготівка на рахунку).
Труднощі введення фінансової самостійності
1. Найскладніше: для того,
щоб стати повноцінним господарем треба директору попрацювати над собою,
своїм ставленням до грошей взагалі та до того, що він тепер господар
грошей шкільних. отже, змінити психологію від споживача-утриманця до
відповідального господаря.
2. Багато директорів не
хочуть нічого змінювати (з двох причин).
Багато вчителів не довіряють
своїм директорам (не розуміючи, що управлінню можна довіряти не
більше).
Умови введення фінансової самостійності для шкіл
1. Рахунок державний, знаходиться в казначействі.
Більше
незрозумілої та непрозорої організації я ще не бачила. Це динозавр,
який щось не збирається вимирати. Враховуючи власний досвід, в цьому
році планую припинити працювати з усіма, у кого рахунки в казначействі.
Бо навіть платіжка, яку віддали в казначейство, може не бути
проплаченою місяцями. А може не бути проплаченою взагалі.
І ніхто не може навіть дати відповідь, в якому стані платіж. Як якийсь бермудський трикутник! Якщо щось попадає туди - зникає. Останній раз я чекала платежу, не відходячи від каси банку протягом 8 днів! Не дочекалася.
Отже,
поки рахунками розпоряджається казначейство - ніяка реформа не допоможе,
бо ними все одно керує ... не знаю хто і не хочу знати! Хочу, щоб гроші
ходили, а не чекали, поки якісь дядьки чи тьотки дадуть наказ.
2. Навчання елементарної фінансової грамотності директорів шкіл. Зрозуміло, що вони завантажені. Але... Фінансовий менеджмент - це невід'ємна частина менеджменту взагалі. Без нього не може бути повноцінного управління. За визначенням.
Якщо директор перевантажений - формула одна. Постав пріоритети та викресли те, що не менш важливе. Наприкладвикинути те, що взагалі не відноситься до управління навчальним закладом. Зрозуміли про що я?
Про викладання. Це у менеджера може бути хобі, а відтак - у вільний від управління час. 3. Зміна ментальності директорів з психології утриманця (реактивної) на психологію господаря (проактивної). про це писалося багато.
Як раби, які не знають що робити із свободою. Але ж люди розумні. Треба просто подумати, порадитися, може курси пройти. Але ж ніхто не має сумнівів, що окремий рахунок кращий?
Я думаю, всі чекають результатів виборів. Після виборів - все або відразу відмінять і скажуть, що школи не зможуть (бо ... не вийшли). Або нададуть обіцяну самостійність. З приводу - не виживуть малі школи... 1. Невже ще хтось вірить, що малі школи отримували коштів більше належного? 2. А чого великі школи повинні отримувати менше належного? З якого дива?
Все одно, що урівняти зарплати всім. Ніхто не погодиться віддати частину зарплатні бідному, як би бідного не було жалко! То може нарешті фінансувати стануть справедливо? не знаю...
1 січня вже позаду, але ж нічого не змінилося! Бо не дали й подумати бути самостійними. Чи й справді маленькі школи не змогли б вижити, як кажуть працівники відділів освіти? Фінансування планувалося з розрахунку на кількість учнів в школі?
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]